CHP ‘Değişim’ini Rus medyası böyle gördü

CHP’nin 38. Olağan Kurultayı’nın ikinci tur oylamasında Manisa Milletvekili Özgür Özel’in genel başkan seçilmesi Rus medyasında da yer aldı.

Rusya Devlet TASS haber ajansı, “Kılıçdaroğlu, 13 yıl sonra ana muhalefet partisi genel başkanlığından vazgeçti” diye haberine başlık attı. TASS, “Kılıçdaroğlu 13 yılı aşkın süre başkanlık yaptı. Pazar gecesi, Ankara’da yapılan parti yöneticileri oylamasında gerekli desteği sağlayamadı. Muhalefetin yeni lideri Manisa Milletvekili Özgür Özel oldu” dedi.

Kommersant gazetesi, “Eski cumhurbaşkanı adayı Kılıçdaroğlu yerini muhalefet partisi liderine bıraktı… CHP kurultayı, 5 Kasım Pazar gecesi Ankara’da yapıldı. İki turlu oylama sonucunda yeni lider Manisa Milletvekili Özgür Özel oldu. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu da Özel’e destek verdi” diye belirtti.

Devlet Rossiya-24 haber kanalı da, Kılıçdaroğlu’nun 13 yıl sonra koltuğunu kaybederek yerini genç lidere verdiğini kaydetti.

RBK gazetesi, “Erdoğan’ın rakibi partisinin genel başkanlığı seçimini kaybetti” dedi.

İzvestia gazetesi ise, “Özgür Özel ana muhalefet partisinin yeni genel başkanı oldu” haberine başlık attı.

Resmi Ria Novosti haber ajansı ise, “Türkiye’de ana muhalefet lideri Kılıçdaroğlu parti başkanlığı görevini kaybetti” dedi.

Resmi gazete Rossiyskaya Gazeta da, “Kılıçdaroğlu, Türkiye’nin önde gelen muhalefet partisinin genel başkanlığı görevini kaybetti” diye yazdı.

Vestnik Kavkaza haber ajansı da, “Kılıçdaroğlu, muhalefetteki Cumhuriyetçi Parti genel başkanlığından ayrıldı. Yerine Manisalı Özgür Özel geldi” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir